Publisert 4. desember, 2021

Vi styrker PCK-teamet

Pandemien har forandret detaljhandelen og akselerert digitaliseringen. Netthandelen er sterkt voksende, og stadig flere fysiske butikker åpner en digital “filial” for å ta opp kampen med utenlandske giganter som Zalando. Vi merker en økt etterspørsel etter datakasser som gir god oversikt og kontroll – selvfølgelig med integrasjon til nettbutikk.

PCKasse-teamet vårt består av (fv) Erik Venås, Ronald Bøgeberg, Erlend Hornslien og nyansatte Raymond Gabrielsen og Vetle Kirkemoen Slette.

 

Vår foretrukne leverandør av datakasse er Sandefjord-firmaet PCKasse. Siden etablering i 2005 har de blitt landets ledende softwareprodusent til retail og restaurantbransjen med over 8500 aktive installasjoner og er benyttet av omkring 70 000 mennesker hver dag. 

Les mer: PCKasse

For å møte den økte etterspørselen har vi styrket PCK-teamet med to nye spisser. Raymond Gabrielsen er salgskonsulent og Vetle Kirkemoen Slette har fått tittelen konsulent forretningssystemer.

Fornøyde hjemflyttere

– Jeg har jobbet med butikkdata i 12 år og før det 6 år hos en produsent av butikkdata-hardware, forteller Raymond. Han flyttet fra Sandefjord til Brevik i fjor sommer. – Kona er fra Brevik og hadde lyst til å flytte hjem, smiler han.

– Jeg har studert økonomi og administrasjon på BI i Oslo, forteller Vetle. – Jeg var på jobbsøk, og kom over den ledige stillingen som konsulent i forretningssystemer. Når tilbudet fra Protekt IT kom var det lett å flytte hjem til Skien. 

Vetle angrer ikke på valget. – Det er kjempegøy å jobbe her. Skikkelig variert! Jeg liker godt å være ute hos kunder, og de er så ulike. Fra kebab, klesbutikker, store kjeder. Fra A til Å. 

– Og så er lokalene flotte da. Det tiltrekker unge folk, legger Raymond til. 

Trygge og fornøyde kunder

Den økte etterspørslene kommer hovedsakelig fra nyetableringer. Det er fortsatt mange som ikke har datakasser, og ser at det er på høy tid å ta steget. 

– Protekt IT har en lokal tilhørighet og et godt rykte, forklarer Raymond. – Kundene er trygge på kompetansen vår, og at vi er er tilgjengelige og kundenære. Det er enkelt å være kunde hos oss. 

– Vi bruker mye tid innledningsvis med kunden, forteller Vetle. – Da får vi en fornøyd og trygg kunde, og sparer tid på oppfølging og “bugfix”. 

– Butikkdata skal bare fungere, understreker Raymond. – Løsningene vi leverer har integrasjon mot regnskap, lager, logistikk og nettbutikk. Det må være sømløst. 

Tre tydelig trender

Vi ser særlig tre tydelige trender når det gjelder butikkasser:

  1. Datakasser med med integrasjon mot nettbutikk er det som etterspørres nå. Detaljhandel som ikke har nettbutikker er veldig sårbare, mens de som er gode på nettbutikk er godt rigget for fremtiden. 
  2. Kundeklubb og lojalitetsprogram er en annen trend. Vi tilbyr Diller, som gjør det enkelt å kommunisere direkte med kunder via SMS og e-post – rett fra kassa.
  3. Vipps og Klarna har overtatt for kort eller kontant. Faktoring i fysiske butikker er en ny, spennende trend hvor fysiske butikker tar etter nettbutikkene. Kontantene er så og si borte – trenden har vært tydelig lenge, og pandemien ga kontantene “dødsstøtet”. 

Hvorfor velge en godkjent datakasse?

Raymond lister opp disse fordelene ved å velge en godkjent, moderne datakasse fra Protekt IT:

  • Du får noe som er enkelt og brukervennlig 
  • Det er driftssikkert
  • Det gir en total besparelse – det du investerer i datakasse sparer du raskt inn på regnskap
  • Du får god oversikt over egen bedrift. På noen tastetrykk har du oversikt over hvordan butikken går. 

 

Ønsker du en uforpliktende prat om datakasse? Ikke nøl med å ta kontakt!